Download | Programy

jak vznikl herni engine ???

Programovací jazyky, grafika, tvorba webu, SEO, programy pro práci s webem, vyhledávače

Moderátor: Moderátoři

Anonymous2
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 2203
Registrován: sob úno 09, 2008 19:23

jak vznikl herni engine ???

Příspěvek od Anonymous2 »

Hoj, chtěl jsem se zeptat, jak vznikl herní engine (např. Unreal Engine 3, nebo Source Engine), jestli ho někdo musel naprogramovat jako ostatní "programy" a jestli se programování herního enginu liší než programování nějakého obyčejného jednoduchého programu. Děkuji
Uživatelský avatar
zener
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2766
Registrován: stř srp 30, 2006 13:29

Re: jak vznikl herni engine ???

Příspěvek od zener »

Samozrejme, ze ho musel nekdo naprogramovat. Sam z nebe nespadl. Pokud jsi nekdy neco programoval, urcite jsi narazil na problem, ze jednu cast potrebujes opakovat vicekrat. K tomu jsi zajiste pouzil funkce. Pak jsi potreboval, aby ta funkce mela obcas rozdilny vysledek - pouzil jsi tu samou funkci, avsak s rozdilnymi parametry. Kdyz i funkce prestaly stacit, zacalo se pracovat s objekty, ktere prinesly vynikajici moznost spoluprace vice programatoru na jednom projektu.

Abych se vratil zpet k engine. Herni programatori nepotrebuji vymyslet novy fyzikalni model, novy model terenu apod., pokud jiz nejaky dobry existuje. Proto pouziji nejaky jiz znamy engine. Pokud aspon trochu vladnes anglictinou, vysvetleni si muzes precist na anglicke wikipedii - http://en.wikipedia.org/wiki/Game_engine
PC: AMD Athlon II X4 645, Evolve Zeppelin GOLD 2x2 GB + A-Data Extreme Edition 2x1 GB, WD Caviar Black 1 TB, Sapphire Radeon HD 5850 Xtreme 1 GB GDDR5, LCD Samsung P2770HD 27"
NB1: Asus UL30A-QX141V - C2D SU7300, 2x2GB DDR2 RAM, 320 GB, 13,3" LED LCD... 12 hod provozu :)
NB2: MSI GX610PX - AMD Turion X2 TL-58, 2x1GB DDR2 RAM, 250 GB, ATI HD2600 256 MB GDDR3
NB3: IBM R40 - Intel Pentium 4-M, 512 MB DDR, 40 GB, ATI Radeon 7500 32 MB
mobil: Sony Ericsson Xperia X1

YouCan.cz - tvorba webových stránek a internetových projektů na míru
Anonymous2
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 2203
Registrován: sob úno 09, 2008 19:23

Re: jak vznikl herni engine ???

Příspěvek od Anonymous2 »

j dik, a programuje se to stejne jak ostatni programy ??? Muzu si naprogramovat vlastni engine treba v Delphi ???
Uživatelský avatar
zener
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2766
Registrován: stř srp 30, 2006 13:29

Re: jak vznikl herni engine ???

Příspěvek od zener »

3rTeX: Ano, to urcite muzes. Nechtel bych se Te nejak dotknout, ale nemyslim si, ze bys to nezvladl. Neni to zrovna nejjednodussi.
PC: AMD Athlon II X4 645, Evolve Zeppelin GOLD 2x2 GB + A-Data Extreme Edition 2x1 GB, WD Caviar Black 1 TB, Sapphire Radeon HD 5850 Xtreme 1 GB GDDR5, LCD Samsung P2770HD 27"
NB1: Asus UL30A-QX141V - C2D SU7300, 2x2GB DDR2 RAM, 320 GB, 13,3" LED LCD... 12 hod provozu :)
NB2: MSI GX610PX - AMD Turion X2 TL-58, 2x1GB DDR2 RAM, 250 GB, ATI HD2600 256 MB GDDR3
NB3: IBM R40 - Intel Pentium 4-M, 512 MB DDR, 40 GB, ATI Radeon 7500 32 MB
mobil: Sony Ericsson Xperia X1

YouCan.cz - tvorba webových stránek a internetových projektů na míru
RePRO
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: stř črc 02, 2008 09:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: jak vznikl herni engine ???

Příspěvek od RePRO »

Mě by zajímalo, co je na tom tak těžkého naprogramovat? :-)
Uživatelský avatar
zener
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2766
Registrován: stř srp 30, 2006 13:29

Re: jak vznikl herni engine ???

Příspěvek od zener »

RePRO: Ackoliv se na otazku nema odpovidat otazkou, neda mi to... Programoval jsi nekdy neco? Tim nemyslim "Hello world" v Pascalu.
PC: AMD Athlon II X4 645, Evolve Zeppelin GOLD 2x2 GB + A-Data Extreme Edition 2x1 GB, WD Caviar Black 1 TB, Sapphire Radeon HD 5850 Xtreme 1 GB GDDR5, LCD Samsung P2770HD 27"
NB1: Asus UL30A-QX141V - C2D SU7300, 2x2GB DDR2 RAM, 320 GB, 13,3" LED LCD... 12 hod provozu :)
NB2: MSI GX610PX - AMD Turion X2 TL-58, 2x1GB DDR2 RAM, 250 GB, ATI HD2600 256 MB GDDR3
NB3: IBM R40 - Intel Pentium 4-M, 512 MB DDR, 40 GB, ATI Radeon 7500 32 MB
mobil: Sony Ericsson Xperia X1

YouCan.cz - tvorba webových stránek a internetových projektů na míru
RePRO
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: stř črc 02, 2008 09:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: jak vznikl herni engine ???

Příspěvek od RePRO »

No, programuju pár let. Něco už bych měl mít za sebou. I kromě takových těch programů - Hello World! :-)
Uživatelský avatar
zener
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2766
Registrován: stř srp 30, 2006 13:29

Re: jak vznikl herni engine ???

Příspěvek od zener »

RePRO: V tom pripade jsi uz musel naprogramovat neco opravdu velkeho, kdyz je pro Tebe herni engine lehkou zalezitosti... Radi si poslechneme Tvoje reference.
PC: AMD Athlon II X4 645, Evolve Zeppelin GOLD 2x2 GB + A-Data Extreme Edition 2x1 GB, WD Caviar Black 1 TB, Sapphire Radeon HD 5850 Xtreme 1 GB GDDR5, LCD Samsung P2770HD 27"
NB1: Asus UL30A-QX141V - C2D SU7300, 2x2GB DDR2 RAM, 320 GB, 13,3" LED LCD... 12 hod provozu :)
NB2: MSI GX610PX - AMD Turion X2 TL-58, 2x1GB DDR2 RAM, 250 GB, ATI HD2600 256 MB GDDR3
NB3: IBM R40 - Intel Pentium 4-M, 512 MB DDR, 40 GB, ATI Radeon 7500 32 MB
mobil: Sony Ericsson Xperia X1

YouCan.cz - tvorba webových stránek a internetových projektů na míru
RePRO
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: stř črc 02, 2008 09:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: jak vznikl herni engine ???

Příspěvek od RePRO »

Nejde o moje reference. Věř mi, že to není moc těžké, stačí se trošku zamyslet nad problematikou sérií Directů X. Mám o tom knihu, tak bych sem mohl lecos napsat. Jsou v tom velice krkolomné věci, no. Každopádně programátoři pořád programují programy, které už jsou vyrobené. Ať už je to ve struktuře objektu (tříd), nebo jinde. Každopádně, abych neodbočoval od - Herního Enginu - nemám zapotřebí to dělat, jenom sem o tom četl.. Jak říkám, a určitě víš, dělá to stovky (tisíce) programátorů, a každý se soustředí na danou věc (problematiku). Tak asi tak...
Uživatelský avatar
zener
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2766
Registrován: stř srp 30, 2006 13:29

Re: jak vznikl herni engine ???

Příspěvek od zener »

RePRO: Pak to tedy nechapu. Po tom, co jsi sam napsal, stale oznacis tvorbu herniho engine za jednoduchou? Neni to jenom o programovani, musi se vypocitavat fyzikalni modely, pohyby apod. Samozrejme to lze i bez toho, ale pak ten engine za nic nestoji. Ackoliv jsem nikdy takovy engine nedelal, muj odhad je minimalne rok prace pri desitkach vyvojaru...
PC: AMD Athlon II X4 645, Evolve Zeppelin GOLD 2x2 GB + A-Data Extreme Edition 2x1 GB, WD Caviar Black 1 TB, Sapphire Radeon HD 5850 Xtreme 1 GB GDDR5, LCD Samsung P2770HD 27"
NB1: Asus UL30A-QX141V - C2D SU7300, 2x2GB DDR2 RAM, 320 GB, 13,3" LED LCD... 12 hod provozu :)
NB2: MSI GX610PX - AMD Turion X2 TL-58, 2x1GB DDR2 RAM, 250 GB, ATI HD2600 256 MB GDDR3
NB3: IBM R40 - Intel Pentium 4-M, 512 MB DDR, 40 GB, ATI Radeon 7500 32 MB
mobil: Sony Ericsson Xperia X1

YouCan.cz - tvorba webových stránek a internetových projektů na míru
RePRO
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: stř črc 02, 2008 09:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: jak vznikl herni engine ???

Příspěvek od RePRO »

Pro někoho, kdo se tomu věnuje po dobu 10 let (Grafika celkově - GDI, GDI+, DirectX nebo Open GL), nevídím problém, proč by to nedokázal naprogramovat za měsíc na nějaké low version. Já, jakožto takovej obecnej programátor věnuju všemu tak truchlajz náhledově. Né, že bych tomu nerozuměl, o co tam jde a co musíš umět udělat, od toho jsou knížky a literatura, a lecos sem o tom načetl jako ten obecnej programátor, ale pro programování "více měsíčních aplikací" mě to stojí i nervy. Další věc, proč takové programy nedělám. A další věc je, že sem to celé pochopil tak, že to chce programovat sám, což je pěkná blbost. :-)
Uživatelský avatar
zener
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2766
Registrován: stř srp 30, 2006 13:29

Re: jak vznikl herni engine ???

Příspěvek od zener »

Zkratka a jednodusse jsme tak jako tak dospeli k zaveru, ze programovat herni engine je pro jednotlivce takrka nemozne. Asi to uzavreme a nebudeme psat dalsi OT.
PC: AMD Athlon II X4 645, Evolve Zeppelin GOLD 2x2 GB + A-Data Extreme Edition 2x1 GB, WD Caviar Black 1 TB, Sapphire Radeon HD 5850 Xtreme 1 GB GDDR5, LCD Samsung P2770HD 27"
NB1: Asus UL30A-QX141V - C2D SU7300, 2x2GB DDR2 RAM, 320 GB, 13,3" LED LCD... 12 hod provozu :)
NB2: MSI GX610PX - AMD Turion X2 TL-58, 2x1GB DDR2 RAM, 250 GB, ATI HD2600 256 MB GDDR3
NB3: IBM R40 - Intel Pentium 4-M, 512 MB DDR, 40 GB, ATI Radeon 7500 32 MB
mobil: Sony Ericsson Xperia X1

YouCan.cz - tvorba webových stránek a internetových projektů na míru
RePRO
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: stř črc 02, 2008 09:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: jak vznikl herni engine ???

Příspěvek od RePRO »

Asi tak....
Anonymous2
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 2203
Registrován: sob úno 09, 2008 19:23

Re: jak vznikl herni engine ???

Příspěvek od Anonymous2 »

kdyz uz ste u toho tak jakym spusobem vubec herni engin vznikl?? :-D
Uživatelský avatar
zener
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2766
Registrován: stř srp 30, 2006 13:29

Re: jak vznikl herni engine ???

Příspěvek od zener »

antrax111: Jak jakym zpusobem? Zkratka byl naprogramovany...
PC: AMD Athlon II X4 645, Evolve Zeppelin GOLD 2x2 GB + A-Data Extreme Edition 2x1 GB, WD Caviar Black 1 TB, Sapphire Radeon HD 5850 Xtreme 1 GB GDDR5, LCD Samsung P2770HD 27"
NB1: Asus UL30A-QX141V - C2D SU7300, 2x2GB DDR2 RAM, 320 GB, 13,3" LED LCD... 12 hod provozu :)
NB2: MSI GX610PX - AMD Turion X2 TL-58, 2x1GB DDR2 RAM, 250 GB, ATI HD2600 256 MB GDDR3
NB3: IBM R40 - Intel Pentium 4-M, 512 MB DDR, 40 GB, ATI Radeon 7500 32 MB
mobil: Sony Ericsson Xperia X1

YouCan.cz - tvorba webových stránek a internetových projektů na míru
Návštěvník

Re: jak vznikl herni engine ???

Příspěvek od Návštěvník »

Zdarvim hosi, nechci nic rikal ale jednoduchy herni engine(2d/3d) na opengl neni problem, za 2 meice jsem ho dal dohromady, a sam :-D ale stalo me to hafo casu :-D a studia ruznych tutorialu a taky penez za knizky typu Opengl red book a pod...
Návštěvník

Re: jak vznikl herni engine ???

Příspěvek od Návštěvník »

Asi tak. Také jsem tvořil jednodušší herní engine v Delphi (Code Gear Rad studio 2009) a vzalo mi to samotnému slabý čtvrtrok. Je teda fakt, že v delphi (a pascalu) programuju přes 15 let a ještě před několika málo lety dříve by to pro mě bylo jistě neřešitelné...
Odpovědět